Bir Ali Lidar Röportajı // Mucize Ruh

by - Ağustos 15, 2019





Ali Lidar Kimdir?
Eskişehir doğumluyum. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü mezunuyum. Yaklaşık 20 yıldır Eskişehir Anadolu Lisesi’nde Felsefe öğretmenliği yapmaktayım. İlk kitabım Tesirsiz Parçalar, 2015 yılında yayınlandı. Daha sonra sırayla Alengirli Şiirler, Z Raporu (Öykü), Yolun Başı, Kişisel
Edebiyat Atlası (Biyografi/Deneme), Aslında Herkes Haklı, Hayata Rağmen Edebiyat ve Olmamış Kahraman Emeklisi kitaplarım çıktı Bavul, İzdiham, Çınaraltı vb. dergilerde deneme, öykü, şiirlerim yayınlandı.


Meselesi olmayan bir insanın yazabileceğini pek düşünemiyorum zaten.

Şiir yazmak sizin için bir olayla mı doğdu, yoksa eskiden beri hayatınızda olan bir şey mi?
İlkokul yıllarımdan beri şiir yazmaya çalışırım kendimce. Ama onlar çok da ciddiye alınacak şeyler sayılmaz tabii. Şiirle asıl haşır neşir olmam üniversite zamanlarında olmuştur.


Yazmak sizin için bir durak mı, yoksa durmak bilmeyen bir kaçış yolu mu?
Yazmak benim için içimi dökmemin, derdimi anlatmanın bir yolu diyebilirim. Meselesi olmayan bir insanın yazabileceğini pek düşünemiyorum zaten.

Yazmaktan korktuğunuz zamanlar oluyor mu?
Hayır, korktuğum bir zaman hatırlamıyorum. Ama zaman zaman yorulduğumu ya biraz sıkıldığımı hissettiğim oluyor, evet. Öyle zamanlarda da ara veriyorum bir müddet.


Şiirleriniz varoluş sancısı çekiyor mu?
Bilmem. Ben bir tür sancıyla yazıyorum, evet ama o sancının ne kadarı şiire bulaşıyor, okurlara sormak lazım.

Sizi Eskişehir’e bağlayan şey sadece orada doğup büyümüş olmanız mı?
Elbette, onun da etkisi var. Ama ilaveten, Türkiye’nin en huzurlu ve yaşanabilir şehirlerinin başında gelmek te, Eskişehir. Böyle bir şehri sevmemek için hiçbir nedeni olamaz bence insanın.


Bir çift at alır dolaşır dururdum.


Kaleminizden bir roman okumak çok hoş olurdu. Daha önceden roman yazma girişimleriniz oldu mu?
Var öyle bir niyetim esasında. Lakin bu işler niyetle olmuyor tabi. Bakalım artık, kısmet...


Issız bir adaya düşseniz alacağınız şeyleri mutlaka siz de düşünmüşsünüzdür. Bunlar ne olurdu?
Bir çift at alır dolaşır dururdum.

Hayat felsefeniz var mı? Varsa nedir?
21 yıllık felsefe öğretmeniyim ama hayat felsefesi ne demektir hala ne anlayabiliyor ne de anlatabiliyorum.

Okuyucularınıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Selamlar, sevgiler...


Röportaj: Emir Yapıcı




You May Also Like

0 Yorumlar